Informacje i porady dotyczące poprawnego i zgodnego z prawem zarządzania dokumentacją i zasobami w firmie.
Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO, które weszło w życie w 2018 roku, wiele zmieniło w naszym codziennym funkcjonowaniu. Wśród nowych przepisów znalazły się też te dotyczące niszczenia dokumentów. Przestrzeganie ich jest niezwykle istotne, ponieważ może uchronić firmę oraz osoby fizyczne przed dużymi karami. Niszczenie dokumentów zgodnie z RODO Celem RODO jest nie tylko […]
W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie dane i informacje mają ogromną wartość, odpowiednie zarządzanie dokumentami oraz ochrona poufnych informacji stały się niezwykle ważnymi elementami funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Procedura niszczenia dokumentów odgrywa kluczową rolę w tym procesie, zapewniając skuteczne i bezpieczne pozbycie się informacji, które nie są już potrzebne. Sprawdźmy, jak powinna wyglądać kompleksowa procedura […]
Klasy tajności niszczenia dokumentów to temat niewątpliwie dotyczący podmiotów publicznych takich jak szkoły, szpitale czy urzędy, oraz prywatnym firmom. Przyjrzyjmy się, czym są owe klasy tajności niszczenia dokumentów i dlaczego jest to nieodłączna część składowa instytucji i przedsiębiorstw. Czym są klasy tajności niszczenia dokumentów? Bezpieczny proces niszczenia dokumentów odbywa się według ustalonych, międzynarodowych norm. Zakwalifikowanie […]
Aby niszczyć dokumenty zgodnie z prawem w sposób bezpieczny i zarazem efektywny, trzeba zapoznać się z przepisami prawa, które obejmują to zagadnienie. Wśród nich wymienimy na pewno unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO, które weszło w życie w 2018 roku, a także dwie międzynarodowe normy – ISO/IEC 21964 oraz DIN 66399. W treści artykułu […]
Każda firma gromadzi dokumenty, które – w chwili dezaktualizacji – muszą zostać odpowiednio zniszczone czy też zutylizowane. Ile wynosi obligatoryjny okres przechowywania dokumentów i kiedy można się ich pozbyć? Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej – jak liczyć? Dokumenty gromadzone w przedsiębiorstwach (w tym dokumenty inwentaryzacyjne, akta pracownicze, listy płac) muszą zostać przechowane przez jakiś czas. Wielu […]