Informacje i porady dotyczące poprawnego i zgodnego z prawem zarządzania dokumentacją i zasobami w firmie.
Optymalizacja kosztów jest priorytetem dla każdej firmy, która stara się efektywnie gospodarować zasobami. Dla wielu przedsiębiorstw proces niszczenia dokumentów jest kluczowym elementem, który wpływa na bezpieczeństwo informacji, ale także niesie za sobą pewne nakłady finansowe. Dlatego warto zastanowić się, czy istnieją sposoby na zminimalizowanie tych kosztów. Istnieje kilka skutecznych strategii, które pomogą ograniczyć koszty związane z niszczeniem dokumentów.
Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO, które weszło w życie w 2018 roku, wiele zmieniło w naszym codziennym funkcjonowaniu. Wśród nowych przepisów znalazły się też te dotyczące niszczenia dokumentów. Przestrzeganie ich jest niezwykle istotne, ponieważ może uchronić firmę oraz osoby fizyczne przed dużymi karami. Niszczenie dokumentów zgodnie z RODO Celem RODO jest nie tylko […]
W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie dane i informacje mają ogromną wartość, odpowiednie zarządzanie dokumentami oraz ochrona poufnych informacji stały się niezwykle ważnymi elementami funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Procedura niszczenia dokumentów odgrywa kluczową rolę w tym procesie, zapewniając skuteczne i bezpieczne pozbycie się informacji, które nie są już potrzebne. Sprawdźmy, jak powinna wyglądać kompleksowa procedura […]
Temat dotyczący klas tajności niszczenia dokumentów jest niewątpliwie znany podmiotom publicznym takim jak szkoły, szpitale czy urzędy, oraz prywatnym firmom. Przyjrzyjmy się, czym są owe klasy tajności niszczenia dokumentów i dlaczego jest to nieodłączna część składowa instytucji i przedsiębiorstw.
Aby niszczyć dokumenty zgodnie z prawem w sposób bezpieczny i zarazem efektywny, trzeba zapoznać się z przepisami prawa, które obejmują to zagadnienie. Wśród nich wymienimy na pewno unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO, które weszło w życie w 2018 roku, a także dwie międzynarodowe normy – ISO/IEC 21964 oraz DIN 66399. W treści artykułu […]
Każda firma gromadzi dokumenty, które – w chwili dezaktualizacji – muszą zostać odpowiednio zniszczone czy też zutylizowane. Ile wynosi obligatoryjny okres przechowywania dokumentów i kiedy można się ich pozbyć? Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej – jak liczyć? Dokumenty gromadzone w przedsiębiorstwach (w tym dokumenty inwentaryzacyjne, akta pracownicze, listy płac) muszą zostać przechowane przez jakiś czas. Wielu […]