FAQ

Masz pytania? Zachęcamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami w zakresie funkcjonowania naszej firmy.

Jak często odbieracie dokumenty od klientów i jak się to odbywa?

W ramach kompleksowego procesu niszczenia dokumentacji zapewniamy dwa modele współpracy różniące się sposobem odbioru dokumentów.

  1. W przypadku potrzeby cyklicznych odbiorów, polecamy opcję dzierżawy specjalistycznego pojemnika, do którego wrzucacie Państwo dokumentację przeznaczoną do zniszczenia.
  2. W drugim modelu współpracy, opracowanym na potrzeby odbiorów okazjonalnych, oferujemy worki bezpieczne z taśmy polipropylenowej, które przekazujemy przed przyjazdem. Wypełnione dokumentacją i związane plombą numeryczną worki odbieramy w ustalonym terminie.
Co obejmuje usługa odbioru dokumentów?

Wyróżniamy kilka etapów realizacji usługi odbioru dokumentów jakie mają być zutylizowane.

Co ważne, oferujemy odbiór dokumentów własnym transportem z terenu całej Polski w dogodnym dla Państwa, ustalonym wcześniej terminie.

Usługa obejmuje:

  • Zabezpieczenie ładunku plombami.
  • Transport ładunku pojazdami dostosowanymi do przewozu poufnej dokumentacji.
  • Monitorowanie ładunku na trasie.
  • Dyskrecję dotyczącą przejmowania dokumentów.
  • Otrzymanie potwierdzenia zniszczenia dokumentów (na życzenie w procesie może uczestniczyć przedstawiciel firmy lub możemy dostarczyć nagranie).

Po umówieniu się na konkretny termin nasi pracownicy przyjadą do Państwa z bezpiecznymi pojemnikami lub workami bezpiecznymi na niszczone dokumenty.

Następnie, przekazane dokumenty zostaną zapakowane w pojemniki lub worki i w Państwa obecności zaplombowane. Przy odbiorze zostanie podpisany Protokół Przekazania Dokumentów, zawierający informację o ilości pojemników lub worków. Spisane zostaną także unikalne numery plomb.

Jak należy przygotować dokumenty do zniszczenia? Czy są co do tego jakieś wytyczne?

Jesteśmy przygotowani na każdy rodzaj przekazywanego materiału do zniszczenia. Dokumenty mogą być luźne, spakowane w segregatory, kartony albo umieszczone na paletach, etc.

W najbardziej optymalnym wariancie dokumenty, które mają zostać zniszczone, powinny być czystymi kartkami papieru, wyjętymi z koszulek ochronnych czy segregatorów. Powinny zostać pozbawione wszelkich dodatkowych elementów – jak spinacze biurowe czy zszywki.

Zdarza się jednak, że odbieramy dokumentację w skoroszytach, segregatorach – wówczas sami zajmujemy się jej odpowiednim przygotowaniem do zniszczenia.

Na etapie składania zamówienia wystarczy poinformować pracowników o ilości dokumentacji do utylizacji oraz planowanym sposobie jej zapakowania.

Co otrzymam po wykonaniu usługi?

Niszczenie dokumentów odbywa się w profesjonalnych niszczarkach w obecności lub bez obecności Państwa przedstawiciela. Nasze urządzenia niszczące spełniają normy europejskie w tym DIN 66399, dzięki czemu w procesie niszczenia otrzymujemy dokumentację o stopniu nieczytelności P1, P2, P3 oraz P4 włącznie. Gwarantujemy całkowitą nieczytelność każdego powierzonego nam dokumentu.

Po wykonaniu usługi klient otrzymuje:

  • Protokół przekazania dokumentów
  • Protokół zniszczenia dokumentacji niearchiwalnej
  • Fakturę za usługę
  • Dokumentację filmową z procesu niszczenia (na życzenie) 
Czy istnieje możliwość podstawienia bezpiecznych pojemników lub worków bezpiecznych do firmy na określony czas? Ile dokumentów zmieści się do Państwa pojemnika?

Dopuszczamy taką możliwość. Możemy udostępnić wskazaną ilość pojemników lub worków, aby można było we własnym zakresie spakować dokumenty. Korzystamy z pojemników 240 litrowych, które mieszczą około 100 kilogramów dokumentów.

Jak mogę skontrolować proces niszczenia? Jakie potwierdzenie otrzymam?

Mamy możliwość zarejestrowania procesu na materiale video. Film możemy nagrać na wybrany nośnik i przekazać do firmy.

Dopuszczamy także obecność przedstawiciela firmy/instytucji/organizacji podczas niszczenia.

Po procesie niszczenia dokumentów, zwykle do 10 dni roboczych od momentu odebrania, wystawiamy Protokół Potwierdzający Zniszczenie.

Jaki jest czas oczekiwania na odbiór dokumentów do zniszczenia od momentu złożenia zamówienia? Ile trwa ich niszczenie?

Zwykle realizujemy zlecenia w czasie 2-5 dni roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia.

Proces niszczenia trwa w zależności od ilości odebranych dokumentów. Dziennie niszczymy około 40 ton dokumentów.

Czy można wykonać usługę niszczenia dokumentów w siedzibie zleceniodawcy?

Mając na uwadze względy bezpieczeństwa oraz zachowanie wszelkich standardów usługa realizowana jest tylko i wyłącznie w siedzibie Sawo Recykling.

Jaki jest orientacyjny koszt usługi niszczenia dokumentów?

Ceny za niszczenie dokumentów zależą od wielu czynników m.in. od ilości dokumentów, zanieczyszczenia w postaci koszulek czy segregatorów, sposobu odbioru oraz miejsca, z którego mają zostać odebrane. Dlatego, aby poznać wstępną wycenę, prosimy o kontakt przy pomocy formularza.

Masz zbędne dokumenty do zniszczenia?

Zadzwoń do nas lub wypełnij formularz bezpłatnej wyceny!